Må fotbollen segra i all framtid

Kategori: Allmänt

Såg just klart Chapmionsleaguefinlen. Min analys: De bayerska spelarna dominerade i 88 minuter. Hade svårt att få in bollen, speciellt robben... Divan kunde inte ens få in bollen på straff. Positivt var dock att han sköt inom målramen från 11 meter. Det som avgjorde matchen var att bayern kastade ett dåligt inkast på egen planhalva i 33e minuten. Hade Alaba fått spela skulle detta aldrig ha hänt och Tyskland hade gått segrande ur propagandafotbollen.

Själv så har jag kört lite crosspass. (RF+L) har också varit förbi porsö-plast för att se min moderklubb spela fotboll. Var ingen fröjd för ögat att se Lira BK 2, DIV 5 förlora mot Parkalombolo med 2-0 tror jag. Lämnade matchen med 10 min kvar då tålamodet tog slut. Kan räkna prudukten av antalet offensiva löpningar och antalet rättslagna passningar på mina 10 fingar...
Mina förhoppningar till framtida championsleage-matcher är att bästa laget vinner. Straffar är inte roligt...
Hade det funnits FIS-punkter i fotboll kan jag säga er alla att Chelsea FC hade enligt mina beräkningar legat på 11,67 före champonsleague. Vilket går att jämföras med Anders Södergren som ligger på 11,39, trots en tung säsong....

Barca 4-ever in my <3 ye foshoo bro

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hur ser besöksstatistiken ut för senaste dygnet?! :)

    2012-05-21 | 21:05:25

Kommentera inlägget här: