Alpinisterna har kommit hem...

Kategori: Allmänt

 
ERIK
Börjar med att berätta att jag klarade förarprovet för B-behörighet galant (9/65 fel) igår. Klarade med nöd och näppe hålla det hemligt för hela skidgymnasiet tills en viss LGpettersen berättade för alla när jag berättade för honom :(. Resten ska göras senare.
 
Till dagen. Tillbakagivning av FysikB prov.
Erik:Duktig
Gustav: Precis lika duktig
Tobias: Lite duktigare
Johan: Kämpade duktigt
 
Under middagen sades det vid matbordet att en skidbuss skulle gå 17.45 till Hellnerstadion för skidåkning(!)!
I en hiskelig fart mumsade vi oss maten för att hinna få på optimal klädsel. Väl hemma tog jag reda på att skidor, stavar, överdragsjacka och underställ är på skolan :(. Trampandes MTB körde jag om Gus  till skolan. Väl där har jag ingen nyckel... FISH tänkte jag och vände hemåt. Träffade på Gussa igen och fick låna nyckel. Svettig och 7 min sen kommer jag till bussen. "Nej, ut! Bussen är full och vi tänker inte klämma in en till!"
Vafan tänkte jag och smällde igen.
Men min nya skjuts var bara ett samtal bort. 17 min senare anlände jag till stadion.
 
Stor skillnad på treor och ettor,
 
Som ni ser på många av bilderna är vi väldigt snabba.
 
 
Dagens rosar går till följande: Johan Holmqvist för att han alltid ställer upp för mig! ♥
Gustav Johansson för lånandet av nyckeln.
 
min hemkomst blev aningen tidigare än Gustav så jag sylade in nycklarna i brevinkastet. So far so good.
Tills GUst kom rödlila upp till mig och sa att hans lägenhetsnyckel satt på knippan.
Alternativ 1: Ringa Securitas. 2: Be TobbeG om hjälp.
Vi backade ett halvt steg och plingade på. Utan att tveka rev han ner gardinstången och försökte lirka upp den. GUstav tog snart över och fick upp den tack vare att jag lyste med mobilen.
 
Skidor fritt står på planeringen imorgon. Och ingen skola.
 
MVH// Erik Ericsson

Kommentarer

  • Conny säger:

    Det är fysik imorgon och vederbörande ska infinna sig på A212 08:00

    2012-10-24 | 23:24:30

Kommentera inlägget här: