Further Away

Kategori: Allmänt


Larmet gick classic-time 09:00 . Classic morning med classic breakfast innehållande fil müsli och en dinkelfrömacka iklädd en undercover-roll. Glömde nämna juicehinken jag häver i mig varje morgon och som sakta porlar ner i strupen och kittlar till över mitt fromma adamsäpple.

Har förmånen att ha sommarskiskola som sommarjobb.
Idag var det inte classic skiing utan lite playing in the playground med den yngre träningsgruppen som visade prov på bra moral och manövrerande av tunga fordon.
Fick stryk av lillebror på hinderbana och självklart ringde då orons klocka i mina öron likt kyrkklockorna examensdagen för jag visste om att det skulle vara löpartävling senare på kvällen.

Tävlingsplats: Furuberget (Karlavagnsspåret) som samtliga norrbottniska skidutövare känner till.
Start: 18:30
Arrangör: Strömnäs GIF med Filmjesper  http://www.youtube.com/user/filmjesper  och Oledolyckan Boman som inte skrällde på något sätt när det visade sig att han var skadad :(
Bana: 9km terräng


Valde att köra den längsta distansen för att få springa långsamast.
Gick helt okej. Benen kändes AFK innan start och trodde det skulle gå väldigt tungt eftersom jag tränade hårt förra veckan med mycket fart och löpning och 17 friska timmar. 
Tiden blev 32,45 över dessa 9km terräng och jag är nöjd. Blev tvåa efter OS-medaljören från 1998 Niklas Jonsson som visade prov på en livsfarlig grundfysik. 

Känns som livet har fått tillbaka sin mening nu när man börjat kunna dunka på för fullt med träning efter sommarlovets start med 10 dagar sjukdom.


Individuell start med väldigt kort mellanrum

segraren i förmiddagens hinderbana

Niklas Jonsson, fortfarande snabb


Krigade länge mot Johan Samuelsson som är en duktig Vasaloppslöpare med topp 50 placering som bäst.

Avgörande rycket

Skön helg i Kalix hos Öbergsarmy med Simon i spetsen. 
Classical bath in the river efter löpintervaller på Öbergs classical 1km running intervalls där vi bjöd på bra tider med 2.54 på Öbbe och 2.57 på Toebeas

War out / Tobias K

Kommentarer


Kommentera inlägget här: