Myrrugby!

Kategori: Allmänt

Idag stod det Myrrugby på schemat! :) 
 
På vägen till Lovisa så hämtade jag upp Elin Nilsson från vissträsk och hon skulle studera min körteknik! 
Efter en hel del korrekta beslut, så blev Elin trygg och visste att jag är en kapabel förare för hennes smak. 
Jag kör fort och fel. Så jag är inte olaglig och dålig på läsa skyltar. Man tror ju man är världens bästa förare men jag har bättre självinsikt än så. Det var därför jag lät Elin köra till älvsbyn och jag la mig ner och sov. 
 
När vi var framme i Örarna, där Lovisa bor. Det jag icke sagt ännu så vare där vi spelade myrrugby,
Myren vi skulle spela på var långt in i skogen. Vi hade till och med en orienterare (Ulrik Nor(d)berg), inte ens han visste var myren var. För visso hade han nog aldrig varit där, men nog ska man ändå ha goda förhoppningar att han ska veta :) 
Det här är myren vi spelade på, tyvär vet jag inte vem som är på bilden :( sry




Myrrugbyn var det tråkigaste jag varit med om. Jag hamna med ett lag som dominera totalt. Sen bytte dem mig gratis till Världens sämsta myrrugby lag, som att byta från Milan till PSG. I feel sorry for ya, Zlatan, Inte bara att han bytte ner sig han tjänar lika mycket som en vanlig medelsvensson på ett år nu också!...  fast han tjäna det på en dag. Jag känner det var samma dilemma för mig som för Mr. Z. 

Jag vet inte om Fjällborg är en ständig läsare, men den här bilden är M. agisk!
 
 
Efter alla fiaskon, eller förväntade förluster. Så blev det tillslut den väntade badtunnan. Jag var aldrig i badtunnan. Men jag kände att det är ju äckligt att sitta där och klämmas bland folk, som sitter och svettas. Så jag for in i bastun istället och där är det exakt samma sak men ändå. Riktigt skönt! 
 
"I know the picture doesn't make any sense, but you need to see the beauty from another perspective"
- The poet Johan Holmqvist
 
Jag missa en massa, men va fan. Johan Ho!
        
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: