Summering Vuokatti

Kategori: Allmänt

Vi sitter nu samtliga hemma i våra rivfärdiga bostäder och lever lyckliga med späckfulla träningsdagböcker. 
Vuokatti levde upp till sina förväntningar ännu ett år, tunnelåkning på låg nivå (under marken), alternerat med en kortare utomhusslinga på sparad snö med latexbeklädda östlänningar flåsandes i bakvattnet. Jag längtar inte tillbaka, men jag är glad över det som varit och vår tid tillsammans, vi har båda tjänat och kommer skörda framgång som ett resultat av vår samlevnad. Hejdå för i år Vuokatti skidtunnel. 

Lägrets höjdare: Tredje världskriget som utbröt sekunder innan läggdags mellan två parter som ej kunde komma överens. Lag Erik och Gustav vs Lag Anton och Honken. Jag ska inte gå in på närmare detaljer då det skulle kunna användas av mindre välvilliga parter emot oss och vår tro. Men jag kan nämna att det var toalettrullar och andra kastbara föremål som kunde användas som projektiler mot de båda baserna.
Jag och Simon valde att avstå av oklar anledning.

Lägrets seger: Visade ännu ett år att vi är bättre än Finlands skidgymnasium på innebandy. Johan Häggström ska ha en eloge då han togs in på låneavtal i sista minuten inför matchen och stod för en kämpainsats i bragdnivå.

Lägrets tråkiga: Att vi bara nästan tappade bort Erik i skogen under första dagen, vi hade hoppats slippa honom för gott.



För-tagg inför matchen

Lagsnack, vi funderar om vi ska damma upp Tobbe G som central boxplayer


/Tobias K

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: