Det här är min tid

Kategori: Allmänt

It's a mystery to me
We have a greed with which we have agreed
And you think you have to want more than you need
Until you have it all you won't be free



Det är med fylld buk och vårdat språkbruk jag tänker ta mig an en kortare summering av dagen.
Har börjat märka av växthuseffekten nu på allvar, soliga dagar kan man jämföra lägenheten med en finsk bastu. 
Tyvärr verkar jag inte vara den enda som har uppmärksammat detta då jag var och varannan dag vaknar till ljudet av skallrande löständer ifrån en flock bastugubbar som står och betar i farstun.
En norsk resebyrån har även dem hört av sig och vill börja med charterresor till min lägenhet. Har dock tackat nej då jag är rädd för stök, bök och alkohol.

Nåväl, själv gör jag mitt bästa för att ligga lågt. Överväger ofta beslutet att flytta ner några våningar. Världen fungerar ju nämligen lite som en bastu, ju högre upp man sitter , ju mer svettas man.

Anledningen till min fyllda buk är råvaror från fina jordbruk. 
Vi (Tobias, Simon och Anton) har tillsammans bakat pizza med filbunkar från Ibiza. Succen var given i samma stund som Anton röstades fram till hanhund.
Middagen avrundades med lite deeptalk i Antons myshörna med fördragna persienner och en episod av "de tre vännerna och Jerry".
Gustav och Erik fick inte vara med då de dras med en illaartad virusinfektion.

Det var med magsäckar på bristningsgränsen som vi drog ner på stan och körde lite tuffa trix och stunts med fristilsbräda. Vi hade roligt ända tills ett gäng äldre pojkar av okänd nationalitet kom förbi och skrek själsord till oss. En av killarna hade en tatuering... Vi flydde hem i ändlös skräck och kom överens om att livet är tufft. Nu med lite distans på det hela undrar jag vad vi jämförde det med.










/Tobias K


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Bra urval från en bra text med tillhörande bra musik. Bra låt. /K

    2012-05-26 | 18:34:52

Kommentera inlägget här: