Kopparnäs BK

Kategori: Allmänt

Sommarkänslorna anlände med första värmeböljan och temperaturer över tjugo grader.
Fickparkerade mig därför på en bänk ute i solen och omfamnade världen. Då och då kom friska vindar och svalkade ner min överhettade kropp som låg på gränsen till smältpunkten och de närliggande träden svajade harmoniskt i de lätta brisarna och tycktes för en stund få liv nog att slita upp sina nergrävda ben och löpa därifrån.
Jag dras med en förkylning som enligt min egen planering ska ha packat väskorna och lämnat kroppshyddan om en till två dygn. Har skärt ner på antalet soldater i immunförsvarsstyrkan senaste veckorna och föga förvånande var det därför att denna oinbjudna gäst knackade på portarna i lördags och har belägrat mig sedan dess.
Hundratals oskyldiga vita blodkroppar får därför plikta med sina liv just nu, i kampen för frihet.
Friheten som jag ser framemot, friheten att springa i vår svenska natur, friheten att få träna.
Är extremt motiverad att dra igång med sommarträningen som bara är ett stenkast från att vara greppbart för mina ännu inte blåshärdade rullskidshänder.




spåren från tsunamikatastrofen 2004 finns kvar ännu...



/Tobiask

Kommentarer


Kommentera inlägget här: