Survival Arrival

Kategori: Allmänt

22:00 rullade en slagfärdig Volvo in på den förfallna focusparkeringen. Fordonet såg vid en första anblick ut att vara fullpackad med sälmat, men när två vardagshjältar klev ut ur bilen tätt följda av en armé kastrerade fågelskådare jublade arbetsklassfolket men blev lika snabbt nertystade när en överklassfamilj genomförde sin länge planerade bilmassaker och nu var det fågelskådarnas tur att lyfta på hatten.

De som i föregående stycke nämndes som "vardagshjältarna" var jag och min far som efter många om och men anlände till Malmberget med alla mina ägodelar som vi i symbios lyfte upp till lägenheten där jag i skrivande stund inväntar startskottet på årets skolstart. Förra året uteblev då jag blev diskvalificerad på grund av tjuvstart och skickades med flytväst över havet till vårt grannland Finland på terapi. Därför känns det extra roligt att få återgå till vardagen på skidgymnasiet. 

När vi ändå pratar om Finland kan jag nämna att årets Vuokattiläger med Kalix SK var lyckat, bortsett från en liten incident då Johan Häggström åkte på en vårdslös benkapning av en Kalixtjej årgång -98 och stukade foten i riktig Öberganda. Blev många träningstimmar och har nu åkt så många varv i skidtunneln att jag börjat få tunnelseende.

Var idag ute och kände på min favorit-löpslinga i Malmberget, man känner att höstluften börjat komma på allvar och bladen på lövträden som så plikttroget genomfört fotosyntesen hela sommaren börjar nu sakta men säkert gå på pumpen och lossa greppet för att sakta falla till marken likt Marcus Hellner vid målgång.

There is a great smell in the air
Beause this world isnt fair
I killed a jew
Cause I didnt knew
He abused my sisters hair

Pics from the workout this day with som crazy effects inspired by Skrillex.
First Person view, it would look like this if I was a character in a game and you played me. Good or bad, vote in the comments field.

/Tobias K 

Kommentarer

  • Erik säger:

    Bad

    2012-08-21 | 22:10:37
  • Erik säger:

    bara så du vet så börjar vi på måndag

    2012-08-21 | 22:44:31
  • Tobias säger:

    Det är fritt fram för dig att blogga om något som du tycker är bra
    Ja?

    2012-08-21 | 23:25:57
  • tk säger:

    misunderstood your comment i see now in afterhand

    2012-08-26 | 14:02:49

Kommentera inlägget här: