Kryckan

Kategori: Allmänt

Har i skrivandets stund kastat mig ner i soffan framför min relativt nya TV för att kolla slutet av diamond leauge. Koech sprang precis in som 1:a på 5000 meter, precis löpning. Han har därmed säkrat sin totalseger i diamond league, konstaterar Jacob Hård. 
 
6600 meter löpartävling arrangerades igår med start och mål mitt i centrala gällivare. Det var den såkallade worldcup challange som tidigare genomgörts uppe på hellner stadion men som nu är en arbetsplats inför världscupen i november.
 
Ni kanske har sett bilderna som laddes upp igår men jag tänkte även skriva lite om hur det gick för mina adepter i superskiers.
 
Jag börjar med att nämna Erik och hans prestation. Han köpte sig tidigare i sommar ett löpparställ av märket addidas som han berättade att han knappt använt inför denna tävling, allt för att matrialet och dess funktion skulle fungera på bästa sätt. Jag vet inte om det var just hans addidas outfit som inte presterade eller det faktum att hans tankar befinner sig på annat håll nu när han är på väg mot körkortet, men nöjd var han inte.
 
Honken öppnade urstarkt och var hack i häl på hellner ´cirka 200 meter, för att sedan bli tvungen att sota rejält pga en för hård öppning. Men han säger själv att han har gått framåt iår vad gäller löpning och siktar på under 9 min på 3000 meter.
 
Ett fall framår för guzz måste jag säga efter dem resultat jag själv hört han berätta från tidigare löpptävlingar i sommar. Men han har defenitivt mer att hämta tror jag vad gällande form.
 
Har vi kommit fram till Tk TkTk pro. Tobba slog pers på  1000 meter i förra veckan och haft en suverän utveckling i sommar och inte minst i löpning. Han slutade 6 totalt men var väll inte helt nöjd med spänsten i bena. Tycktes kunna öppna lite lugnare efter att ha reflekterat sitt utförande.
 
Två placeringar framför Tobias hittade vi anton som för mig imponerade stort igår. Efter att ha öppnat i ett kontrollerat tempo kunde han sucessivt plocka placeringar för att sedan knipa fjärde platsen efter att ha sprungit ikapp och ifrån skidlöpare som Johan Häggström. Men för att inte förstöra för mycket fick jag höra att häggas var inne i en äckligt stor mängd period där inga siffror ska nämnas.
 
Prispallen i tävlingen kläddes av Niska på en tredje plats, Jim Åhl på ándra plats och Hellner högst upp.
 
Jag fick nöja mig med att cyckla och filma tävlingen.
 
OBS. jag är en riktig swagger när jag leker med kryckorna
 
last man standing
/ S.Öberg
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: