Nytt inlägg

Kategori: Cross country skiing

Jaha, Sitter och dunkar lite techno, Hip-Hop och Wiz Khalifa. Det nalkas för VM eller DM menar jag i kiruna och Matojärvi skidstadion. Kiruna/ Jukkasjärvi alltså som fått äran att arrangera DM dem närmsta 3 åren. Ryktas om stora startfält med blandad nationalitet samt att stjärnor som hellner är med ( anmäld iaf ) gör DM i år mer prestige fyllt än tidigare. Banorna, ett lovavande väder och andra små specifikationer gör att jag tror denna helg kommer bli KALAS fin.

Uppladningen till mästerskapet har bestått av vila och åter vila efter finlandscupen som för övrigt gick bra. Grå daskigt väder har gjort vilan lättare, men idag var jag ut med Fille på ett skejt pass i djuptjärn och kan meddela att formen är fortfarande god.
Här är en av arrangörs klubbens medalj förhoppningar.


Och Norskor är lovade
// Sipan

Kommentarer

  • gustav säger:

    Fin bild på Marte i slutet av inlägget. Tror jag sätter den som bakgrundsbild på min skoldator.

    2012-04-13 | 00:24:42

Kommentera inlägget här: