Känslorna svallar...

Kategori: Allmänt

... likt fjällbjörkarna då skidgymnasieelevarna springer höstens dundrettest. Löven faller till marken. Ögonblicket då mållinjen korsas koras vinnare. Har man gjort sitt yttersta och slagit sitt personliga rekord känner man sig som en vinnare. Känslan då man med årets mjölksyra-rekord korsar denna gräns är obeskrivlig. En börda utan dess like har legat på axlarna av dessa tappra krigare, som drömmer om en framtid fylld av glädje och lycka i skidpåret. Känslan är obeskrivlig då tränaren frågar hur det gick och man stolt kan svara: ``Jag persade´´.  Två ord som betyder så otroligt mycket, men ändå så lite... 1sekund eller 1minut, spelar ingen roll.  Utmattade ligger de på rygg på den kalla asfalten. Tiden står stilla, ingenting spelar längre någon roll. Vältränade kroppar ryker i den kyliga luften, ett vitt lager av fluffig snö pryder dundrets högsta topp. Vackert. Längtan till att åka snabbare än någon annan vinter tidigare är stor. Träningen har gett resultat!

Men en börda tynger fortfarande ner mitt sinne och min kropp. Jag behöver få utlopp av mina känslor, berätta vad hjärtat vill säga, men vad huvudet ej vågar. Fram tills för 10 minuter sedan hade jag inte en blekaste aning om vad det var som gjorde att stegen till skolan känts som femhundraelva sjumilakliv de senaste 10 åren... Det vet jag nu. Och det mina vänner ska jag berätta för er alla.

 

Mumford & Sons – Babel. Där har ni svaret på allt tvivel. Livets svåraste beslut känns nu inte längre svåra. Engelsmännens senaste album nådde världens trummhinnor för första gången för bara några timmar sedan. Jag tror det kommer bli succé. Lyssna på det NU så kommer ni vara less på det ungefär då albumet når spotify's top3-Album-lista. Enligt mina beräkningar kommer också albumets hit-låt ''I Will Wait'' befinna sig i toppen inom kort!

Jag vet att du kanske inte förstår mycket av detta blogg-inlägg. Men om du hade förstått... hur hade du tänkt då?

 

 Gustav Yolosson

Kommentarer


Kommentera inlägget här: