Gustavo le saumon brûlé henry

Kategori: Allmänt

 
EDIT: Efter krav av förtydligande så tänker jag visa er mer utförligt tanken bakom, och reflektioner angående min egenkomponerade maträtt :)
 
 Här är laxen, endast saltad, limen har pressats i ett kärl bestående av en kopp.(bild nedan)
Här är den magiska blandningen som består av lime, honung, ingefära & chili. Penslade denna över laxen med en elefant-pensel :) 
 
Som synes bestämde jag mig för att göra rätten mer saftig med hjälp av grädde. I grädden tillsatte jag även sweet-chili ost och en gnutta sötsur sås. 
 
Hivade sedan in både bröd och lime i ugnen

Här är det klart! Fullkornsris valde jag för att optimera uppladdningen inför kommande långpass. (långsamma kolhydrater)

 
 Den ack så simpla lime-pressningen sätter pungt på en god måltid som jag kommer minnas många år framöver! :) Beklagar dåliga foto-vinklar där man bara ser bröd på bilarna...
 
Tack och hej!
 
/ Gustav
 
 

Kommentarer

  • anonym säger:

    det är ju bara bröd på bilen....

    2012-09-19 | 20:44:56
  • Gustav säger:

    jag vet, det är bara bröd på bilen...

    2012-09-19 | 20:53:41
  • Anonym säger:

    gott med bröd :-P

    2012-09-19 | 22:18:23
  • erik säger:

    gustav du ska köra dundrettest imorgon med mig. inget långpass...

    2012-09-19 | 23:17:35
  • Madde säger:

    ..ska testa de där receptet verkar gott!

    2012-09-20 | 10:21:44

Kommentera inlägget här: