friday

Kategori: Allmänt

Drog hem även denna helg. Hade klipptid 14:30 i gällivare som jag använde innan jag tog raka vägen hem, eller kanske inte raka vägen, för den är ju inte helt rak hela sträckan Gällivare-Kalix och tvärtom men det jag menade var att jag inte stannade under hela färden. Jag funderade faktiskt på att stanna för jag var så pass trött men som tur är hade jag en bra bil som har flygplansteknologi, som i princip kan köra av sig själv. 
 
När jag var på lunchen idag satt jag och åt med gustav, erik, och helena. Gustav var jätte mallig och spottade i helenas mjölk glas som hon drack upp. Efter det frågade helena gustav hur det känns inför Km1 i oreienting som skulle hållas denna dag. Gustav svarade med fullproppad gapande mun, " vad tror du, jag har vunnit dem två senaste åren och jag har släkt i gällivare vilket innebär att jag kan den här terrängen bättre än någon annnan ". Detta svar blev svårt för gustav att svälja när tävlingen väl var avgjord. 
 
Det vart en ovanligt stor segermarginal i år som Tobias stog för. Ca 20 minuter efter han hittar vi dem andra två på pallen som jag för tillfället inte heltt säkert vet namnen på. Det var tydligen ett riktigt gettingbo efter segraren men det ryktas om att Björk-man och Gustav var närmast. 
 
Lite om Lite och inga bilder från mig på mig
 
/ S.öberg 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: