Inga brudar för oss! :(

Kategori: Allmänt

Erik här. Vecka 21 nu och som jag hoppas alla vet så har alla superskiers utom Johan deltagit i multisporten på skolan. Vi har hållit på med det sen vecka 21 började tills nu, varade säkert ett par dagar kanske mer, förlorade mitt tidsperspektiv efter hälften kanske. Mitt lag bestod av mig, Simon Öberg och Niklas Niska.

Allt började med det värsta av allt: Dundrettest. Förmodligen tuffaste asfaltslöptestet i Sverige :( Kan meddela att vi vann.
Direkt efter var det någon slags jaktstarts skidorientering på Dundret. Va inte så svårt, va bara att följa efter Johan Häs lag när de kom ikapp. Vi låg och hetsade dem nerför dundret tills de lurade oss och dem själva att glömma en kontroll...
Har bara hört rykten om vad som hände på nästa etapp som var 25 km Rull Klassiskt, Niska fick utan mig och simpen(hemlis) ta ikapp 5minstillägget för missadkntroll + en bruten stavspetts :( Han va grym:) Lunch.
45 km cykel ställde till det för mig efter lunchen. Tur jag hade simon och nike!
Av någon anledning så fanns inte mina skatestavar i bussen så medans Öberg och Niska körde rull skate 33 km fick jag återigen cykla. Efter nästan 2 timmar var vi framme i Ullattii, fick plats på barnhemmet där så vi kunde få sova:).

Hann just och pass till starten som gick typ tidigt på morgonen. Fast än vi hade en ledning på ett 10-15 tal minuter gick Nike upp i front från start och satte ett obehagligt tempo på de 25 km vi skulle avvärka på klassiskt sätt. Kunde bara sluta på ett sätt = ökad ledning (+1min 11sek). Sen så va det såklart cykel... samma som tidigare cykling nu, fast nu kändes det som att jag hade sadeln i röven när jag satte mig på min cykel. Förvånande nog hade vi bästa tid där med :O!
Lunch (Tyvär blev Gustav "sjuk" under lunchen och bröt allt).
Orientering 13,86 km birdroad kunde inte annat än bli succe´. På pappret och utanför pappret hade vi de två bästa löparna, men dessutom dom sämsta orienterarna :( Niska sprang med bakfällda öran till första kontrollen, dessvärre fanns den inte där :( Vi fortsatte på detta vis timme efter timme... Efter en timme ungefär kände jag att det här va inte skönt längre. Ramla i myrhål, fick mygga i ögat och rev mig på en kvist. För att få mig att känna mig bättre tog Niska av sig tröjan och likaså simon! :D Kändes lite bättre. Behövdes inte mer än så för att vi skulle springa in mål som segrare.

Första och enda bilden tagen på lag Niska efter målgång. Kommer tyvärr inte ihåg det här.

Var god och lägg märke till Nikes bränna!


Som jag hoppas ni förstår så är det här ett resultat efter hela tävlingen.

Det jag fick ut av det här just nu var en massa träningsvärk och en förkylning mest troligtvis.
Ska sova nu så jag orkar följa Gustav till skolan imorgon.

Hejdå.!..

/Erik ♥

Kommentarer

  • Honken säger:

    Jag var inte med ? :(

    2012-05-24 | 02:10:12
  • ERIk säger:

    förlåt, fixade det direkt!

    2012-05-24 | 13:20:23
    Bloggadress: http://superskiers.blogg.se/

Kommentera inlägget här: