ser grått ut

Kategori: Allmänt

När man är bloggare är det viktigt att kunna blogga alla dagar i veckan, obroende av dit hälsotillstånd som sjukdom eller andra klassiska krempor som ryggskador fotledsskador, löparknä, och muskelbristningar osv.
Själv har jag åkt på en lättare förkylning så här lagomt till cup avslutningen på hemmaplan. Hade varit grymt skönt att få kunna avsluta den sista cupen på topp för att sedan helhjärtat kunna leva livet som superskiare. olyckligtvis gjorde jag något sorts misstag under helgen samt måndagen som fick förödande konsekvenser. Man ska inte gnälla, det är ju bara en lättare förkylning men det är så ohygligt fruktansvärt tråkigt att vara sjuk som superskiare här uppe i gällivare. Det blir ju att man sitter 98 % av dygnet hemma i sin dryga 30 kvadratmeter stora lägga och försöker fördriva tiden på bästa sätt. Lätt hänt att man blr utmobbad som sjukling av dem andra på skidgymnasiet men om man har tur ( i oturen ) finns det en bekant som även han/hon har hälsoproblem. I mitt fall är det Torbjörn k som efter en formedabbel formkurva insjuknat och är den enda man kan närvara hos i dagsläget. Vi försöker uppmuntra varann och även hitta direkt värkande botemedel till våra sjukdomar.
Om vi nu inte lyckas bli friska till helgen och tävlingarna kommer vi säkert finnas på plats kring hellner stadion för att heja fram alla duktiga skidåkare. Vi hejar främst på Kalix åkare och våra bröder från superskier. Fast jag är ändå inte säker på min framtid eftersom mamma fyller år på söndag.
Lurken förespråkar om hälsoproblem kring äldre
// Simon

Kommentarer


Kommentera inlägget här: