The Shooter

Kategori: Cross country skiing

Tjaba, Torbear här, kan numera titulera som "The Shooter". Hur jag tillägnats den respektingivande titeln kommer jag avslöja senare i detta blogginlägg.

Precis hemkommen från en magisk kväll i det dystra samhället Sollefteå. Kvällen har bestått
  1. Lagbowling där Piteå Skidskytte än en gång visade prov på vilken brist av bowlinganläggningar det finns i Piteå kommun.
  2. Middag av kaosartat slag med potatisgratäng och vithaj som varmrätt, till efterrätt bjöds det på glass, tyvärr bara till barn och ungdomar. Vissa överåriga tordes dock smyga sig dit och mygla till sig en glasstrut, värt att nämna var att jag inte var en av dessa då jag tidigare under kvällen sett poliser patrullera i området... oooh creepy
Allsång med Marie Sernholt(?), idol-Måns (snygg Måns) ex flickvän. Hon bjöd på änglalik fågelsång med touch av en sädessärla. Euforisk stämning på torget.


Stilstuide.


Håller mig kortfattad från nu då mina inlägg tenderar till att bli utdragna i den tidsjagande värld vi lever i.
Igår var det sprint distans på Skidskytte SM. 
Medelbra åkning+ bomma 6 av 10 skott= ingen framskjuten placering.
Vinnare blev ungdoms OS silvermedaljören från USA vid namn Sean Doherty 
En tröstande tanke vill jag skänka Maxim (f.d superskier gangmember) som hade en tung dag på jobbet :(

Idag var det stafett (2,5km+2,5km+2,5km).  Körde andra sträckan i ett norrbottens-mixlag i seniorklassen.
Första sträckan anfördes av Pontus Olsson i vårat lag som ofta leverar starkt i skidspåren, en lite mindre bra insats på vallen av bodensarn innebar att vi växlade som femma om jag inte missminner mig.
Växling.

Kände fort att åkningen fungerade riktigt bra. Kunde haka på landslagsmannen Christoffer Eriksson på första varvet och tog till och med in på täten, men på skjutvallen går det delvis för sakta och delvis för lite träff. Slapp dock straffrundor i liggserien efter tre använda reservskott.

Inskjutning med Kalle Grenemark som förgäves försökte intensivträna mitt ståskytte innan start
Plockade en placering på andra varvet och kände mig fortsatt stark.

Notera benvinkeln Gustav

Låg femma inför andra skyttet, där min akilleshäl väntade- ståskyttet. Publiken och svenska folket höll tummarna och var spända av förväntning över vad denna spensliga Piteåyngling skulle kunna åstadkomma. Jag bestämde mig fort för att jag inte skulle ge dem något att hurra för så jag drog iväg 5 bom direkt och bommade sen de tre resterande reservskotten, från detta ögonblick fick offentligheten reda på mitt sanna namn- The Shooter.  
Till synes belåten drog jag iväg och åkte karusell i straffrundan och lät iprincip hela fältet passera.

Den här bilden tillägnar jag Gustav som under en längre period öppet kritiserat och sågat mig vid fotknölarna vad gäller min benvinkel i skateteknik.

Imorgon väntar jaktstart.
Thank you great fun /Tobias K

Kommentarer


Kommentera inlägget här: