Sprinten

Kategori: Allmänt

Nu har sista cupen inletts och alla superskiers är på plats, för det går i Gällivare! jättekul.
Fredagen: Sprint. Simon Öberg (kalix) Tobias Karlsson (Kalix) Ställde ej upp, med ett finare ord så DNS:a dem, på grund av sjukdom.
Anton gjorde en finfin prolog och kom på en 7:e plats! jättebra Anton! :) Vi är så glada för hans skull..
Anton gjorde en finfin kvartsfinal och gick vidare till semi.
Och det var där han gjorde bort sig, han fumla i starten med en så kallad Lucce lennartzzon, som är en jävel på springa... 
Och i B-finfalen så gjorde han bort sig igen, han fastna med Lucce lennartzzon och Anton föll, rätt åt han..
Jag kan inte glädjas åt Anton för att han förstörde allt för mig förra Jsm som gjorde så jag inte fick chansen att fightas om medaljerna. Han säger att det inte var hans fel men, men. Han hamnar ju aldrig i trubbel, det märker man. Jag tycker synd om Lucce lennartsson som säkert skulle ha vunnit sprinten..
Till nånting roligare!
Gustav Johansson. Visat fin fin form på Jsm där han kom 2:a i prologen och hade höga mål inför sprinten.
Gustav Johansson kom 13:e i prologen och det var inte bra, inte för att det var inte bra för att det var fredag..
gUSTAV JOHANSSON gick lekande lätt till Semifinal
Gustav JOhansson gick lekande lätt till Final.
Jag har tyvär ingen aning om du lätt det var, för jag kollade inte så noga. Men jag såg att han startsnabb som fan och jag började bli rädd.. 

I final kom han 3:a!!! :D Efter Erik söderlund som vann Juniorlandskampen. och Oskar Svensson som kom vidare på stora SM och är cupledare! SÅ inte en så DÅLIG prestation av Gustav
Tack o Adjö
Här är han jag talat om, Fan va läskig!
/Johan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: