JSM-debut

Kategori: Allmänt

Jaha, då var JSM-debut avklarad, om än med resultat som var under all förväntan...
Öppnade i en fart jag tyckte kändes relativt behärskad men som senare skulle visa sig var över min dagsforms kapacitet. Jag totaldog och hann genomgå en rejäl mental knockout då jag kände ett stort sug att bryta och lägga skidorna för gott på hyllan när jag aggerade rundmärke i långbacken på bortresidan. Har inte alls fått till skateloppen i år, inte ens i närheten.

Slutsats: Ska öka skateträningen i sommar , dvs minst två intervall pass och 3h benskate/vecka i den fria tekniken från och med nästa vecka. Alternativ nummer två: Sluta åka skate. Men eftersom det nästan bara är skatetävlingar numera så väljer jag bort det alternativet.

Tråkigt tråkigt... 

Men får se fram emot en klassiskt sprint imorgon. Det kommer fler tävlingar.
Motgång föder framgång...

Betydligt mer glädjande var det att se klubbkamraten och även rumskamraten nu under jsm-veckan Jacob Engström prestera sitt livs kanske bästa distanslopp och gå in på en 4e plats, en kille som utvecklats enormt senaste säsongen trots en del sjukdomsbesvär under hösten.


Jibberjabbe som han även kallas i norrbottenstrakten. Bilden är tagen idag efter målgång.


Tävlingsplats


mina känslor just nu
I'll be back, tomorrow it is kill mode on.

//Tobias Karlsson

Kommentarer


Kommentera inlägget här: