¡Yippikayey!

Kategori: Allmänt

Hej.

Min dag har varit extremt bra och lärorik. Det började med att vi åt en bastant frukost på hotellet. Efter det vilade vi fram till lunchen. Efter lunchen var det dags! Vi begav oss mot tävlingsspåren. Finns ingen snö här förutom konstsnön, många i TEAMET var lite smått oroliga för spår-förhållanderna. Men jag var cool som is, för jag har med mina rullskidor SWENOR 1:or (lättaste rullet). All snö hade ju lixom kunnat försvinna under natten och då kanske möjligtvis distansen hade genomförts på rullskidor.
Imorgon är det skidtävling på G. TobbeG är med. Alla 6 av oss superSkiers ställer upp. Det är nämligen de Svenska Juniormästerskapen i Längdskidor som går av stapeln. 10km (F) står det på startlistan, men jag har planerat för 15km så... ja... vi får väl se hur jag gör. Man vill ju inte dra ner på A3-tiden för mycket.
Ryktet säger att flera av toppåkarna i H17-18 har problem med sjukdom vilket är mycket tråkigt, ingen vill ju missa årets höjdpunkt.
Jag, (Den Självutnämda) Experten på just H17-18 klassen VET att flera av oss SuperSkiers har chans på medalj under JSM-Veckan.
---
Klassen H19-20 är jag dåligt uppdaterad på. Men en sak vet jag. Det är att Johan ''honken'' Holmkvist(född som SUPERSKIER) är enormt snabb på skidor. Har han prickat både form och skidor till Torsdagens sprint i klassisk stil får den svenska längdskidkulturen se upp!
/ Gustav

Kommentarer

  • Hampus säger:

    Vad har du lärt dig Gustav?

    2012-03-06 | 21:12:46
  • Lasse säger:

    Vet du ens vad yippiekayey är gustav? minns du när du var och testade banorna idag och så kom alla kalixåkare och körde ifrån dig och så börja du grina jättehögt så alla skrattade.

    2012-03-06 | 21:18:29

Kommentera inlägget här: