Magnificent

Kategori: Allmänt

8:30 , larmet på mobilen går. Jag har Backstreet Boys som larmsignal för jag älskar att vakna till ljudet av deras lena mansröster.
Likt en turbodiesel flyger jag upp ur sängen som en sädesärla och slår våldsamt skallen i taket så det stänker blod över hela lägenheten, men trots att hjärncellerna flödar ut och rinner över sängkanten visar jag inte tecken på smärta. Jag vet nämligen att en anhörig har satt upp videoövervakning i lägenheten och han skulle inte visa någon nåd ifall han fick se mig sitta och lipa över en sprucken skalle.
Nåväl, när jag sitter där med benflisor och andra slaggprodukter som frasas sönder mot varandra vid minsta antydan till rörelse upptäcker jag fotspåren på golvet.
Fotspår och fotspår... det var snarare skridskoskär från snowblades eller dylikt. Jag blir ju såklart skogstokig, vem fan har brutit sig in och tillämpat skridskoskär på parkettgolvet??? Mina misstankar riktades direkt mot malmbergets lokala idrottsklubb. Jag plingar på hos grannen som har en bra spårhund och låter denna få följa spåren som visar sig leda in i köket och fram till köksfönstret.
Det är nu det roliga börjar.
Jag handlar instinktivt och öppnar fönstret och blickar ut, det tar inte länge innan jag upptäcker östtysken som har hoppat från fönsterbrädan och kraschlandat mitt på fokuskärringens 4-växlade pojkcykel.
Jag lagade sen frukost med ett enda stort leende på mina läppar.
När jag ätit upp det jag tyckte verkade ätbart och hämtat ut skatteåterbäringen från posten snörde jag på mig närmsta träningsutstyrsel och begav mig ut på nya äventyr.

Om det finns någon tragisk själ där ute som följer vår blogg och youtubekanal med spänning får vi lov att be om ursäkt för hur länge det gått sen sist vi levererade någon film.
Vi har de senaste veckorna haft fullt upp med uppladdningen inför JSM, men vi kan garantera att vi inte kommer göra er besvikna under våren då vi har en hel del filmplaner.

Härifrån hoppade östtysken.

Idag på Dundret. Det går jätte mycket fortare än det ser ut...

Torbjörn K och Anton Å

We pray for this guy to keep healthy

Vi väntar på att få komma in på kvällssvenskan och har allmänt tråkigt i livet.
We have to pray for him

He is a danger for the world
Ji Sung Park- Manchester United
Dressman sökte modeller för en green-peace-kampanj och vi ställde självklart upp.

Vi föreläser om renässansen i Sverige

Från vänster: Homeros , Georg Stiernhielm
// Tobias K

Kommentarer


Kommentera inlägget här: