Fartvecka

Kategori: Allmänt

Tobias, 17. 
"-8 och halvklart väder. 
Det var prognosen rikspolisstyrelsen gick ut med i morse inför dagens intervallpass som skulle bestå av ca 15min effektiv a3+ tid för de flesta på skidgymnasiet. 
Men det stod ganska fort klart att övre makter hade andra planer för mig...
Kroppen var ett ända stort skämt och det blev inte bättre när halva skolan hade samlats för att skratta åt mig när jag redan vid första mellantiden på min promenad till skolan hade fått släppa förbi mig halva startfältet.
I ren ilska och frustration sylade jag nummerlappen i snön och valde att bryta promenaden och gick hem igen och hämtade cykeln istället. 

Drömmen om ett klassiskt intervallpass i det vackra februarivädret försvann i samma stund som jag kände hur dagsformen var och ersattes med ett lugnare glidarpass i motionärsfart.
Fick dock äran att dra första 75 metrarna på Räkans sista intervall som förövrigt blev art-rekord för räkor. Hurvida det var min draghjälp eller känslan av förhöjt självförtroende när han susade förbi mig vet jag inte. 
Lurken var som vanligt ursinnig i stakrörelsen.

Prestationsfyllda Sävastspelen som går av stapeln i helgen ligger i riskzonen för min del alltså då jag känner mig risig och misstänker jag kommer vakna sjuk imorgon. Tur det är två veckor kvar innan JSM-veckan drar igång."


Jag, Erik och Gustav

Upplopp Norrskensspelen 2010

Jag och simpen under försäsongsträningen 2008


//tobias k




Kommentarer


Kommentera inlägget här: